Ogólne warunki współpracy i sprzedaży
1. Postanowienia ogólne
- Poniższe Ogólne Warunki Sprzedaży zwane dalej „OWS” odnoszą się do wszystkich umów sprzedaży towarów i usług oferowanych przez Intrapack Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. Dobrzańskiego 3, zwaną w dalszej części Sprzedającym.
- Niniejsze OWS są nadrzędnymi nad wszelkimi innymi warunkami, wzorami, regulaminami przedstawianymi przez Kupującego. Dopuszcza się odrębną Umowę pisemną łącząca Sprzedającego i Kupującego zawierająca inne pisemne uzgodnienia.
- OWS znajdują się na stronie internetowej www.intrapack-polska.pl
- Kupujący składając zamówienie potwierdza, że zapoznał się z OWS.
2. Zamówienia – Zawarcie Umowy
- O ile nie zostanie określone inaczej, każda propozycja sprzedaży, zwana dalej „OFERTĄ”, przedstawiona Kupującemu ważna jest 30 dni od dnia wysłania przez Sprzedawcę.
- Przedstawiona oferta nie stanowi oferty sprzedaży, a zgodnie z kodeksem cywilnym propozycję złożenia zamówienia.
- Do przedstawianej oferty nie załącza się certyfikatów, wyników badań, specyfikacji, czy atestów.
- Zamówienie złożone przez Kupującego, aby zostało uznane za poprawnie dostarczone musi zawierać dane Kupującego wraz z adresem dostawy, dane identyfikujące numer oferty, o ile taka była przedstawiona, bądź dane pozwalające zidentyfikować produkt.
- Zamówienie musi zostać złożone w formie pisemnej i być dostarczone tradycyjnie, bądź elektronicznie.
- Złożone zamówienie musi zostać potwierdzone pisemnie lub e-mailem do realizacji przez Sprzedającego. Brak odpowiedzi nie wiąże się z milczącym przyjęciem zamówienia.
- Na Kupującym ciąży weryfikacja zgodności potwierdzenia złożenia zamówienia, przesłanego przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca ma prawo odstąpić od realizacji zamówienia już po jego przyjęciu (bez ponoszenia dodatkowych konsekwencji), bądź zmienić termin jego realizacji w przypadku wystąpienia sytuacji od niego nie zależnych, takich jak siły wyższej, wystąpienia stanu wyjątkowego i nadzwyczajnego, stanu epidemii oraz pandemii. Ponad to Sprzedawca ma prawo odstąpić od realizacji zamówienia z powodu osób trzecich ( w tym dostawców lub przewoźników Sprzedawcy), bądź zachowania Kupującego, a w szczególności nie dotrzymania terminów płatności, nie dostarczenia wymaganych instrukcji, wytycznych itp. we wcześniej określonym terminie, które są niezbędne do realizacji zamówienia.
- Jeżeli Sprzedawca zmieni termin realizacji zamówienia z przyczyn od niego nie zależnych, wymienionych w pkt. 2.8. Kupującemu nie przysługuje prawo do zwrotu zaliczki wpłaconej jako zabezpieczenie realizacji zamówienia.
- W przypadku odstąpienia przez Kupującego od zamówienia, Sprzedający zatrzymuje wpłaconą zaliczkę oraz ma prawo żądać odszkodowania.
- Przyjmuje się, że zamówienia składane przez osobę, która przy wszelkich wcześniejszych ustaleniach działała w imieniu Kupującego, a Kupujący nie wnosił sprzeciwu, do chwili poinformowania Sprzedającego o cofnięciu przez Kupującego upoważnienia jako prawidłowo złożone.
- W sytuacji kiedy zamówienie dotyczy maszyny pakującej, bądź tacek lub folii z nadrukiem, które nie są w bieżącej sprzedaży lub wykonywane są na stałe zamówienie, Sprzedający może zażądać wpłaty zaliczki, w kwocie która wyszczególniona będzie jako warunki handlowe na ofercie sprzedaży.
- Szczegółowe warunki zamówień towarów produkowanych pod indywidualne zamówienie (tacki, folie z nadrukiem, maszyny) są każdorazowo wyszczególnione i ich spełnienie jest niezbędne do rozpoczęcia realizacji zamówienia.
- Po przyjęciu zamówienia do realizacji wprowadzenie zmian w zamówieniu, bądź w produkowanych wyrobach możliwe jest wyłącznie po potwierdzeniu przez Sprzedającego.
- W przypadku jeżeli wprowadzane zmiany wymagają dodatkowych nakładów finansowych Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków określonych w umowie.
- Kupujący składając zamówienie oświadcza, że posiada wszelkie prawa do realizacji projektów niestandardowych oraz że projekty są wolne od praw osób trzecich.
3. Realizacja umowy – Warunki dostawy
- Realizacja zamówienia następuje w terminie potwierdzonym przez Sprzedającego na koszt Kupującego, chyba że strony uzgodniły inaczej.
- W przypadku realizacji wysyłki zamówienia przez niezależnego Przewoźnika Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostarczeniu zamówienia, a odpowiedzialność za towar przechodzi na Kupującego w momencie wydania towaru Kupującemu przez Przewoźnika.
- W przypadku kiedy Kupujący odbiera zamówienie własnym transportem, odpowiedzialność za towar przechodzi na Kupującego w momencie wydania towaru Przewoźnikowi Kupującego.
- Kupujący zobowiązany jest przy odbiorze zamówienia do zweryfikowania stanu oraz ilości przesyłki. W przypadku stwierdzenia szkód, bądź braków ilościowych Kupujący zobowiązany jest do spisania z przedstawicielem Przewoźnika protokołu szkody, bądź braku ilościowego, a także niezwłocznie zgłosić Sprzedającemu zaistnienie takiego faktu, a także przesłać skan protokołu. Dokonanie przez Kupującego odbioru towarów bez zgłoszenia braków, bądź szkód będzie uważane za potwierdzenie, że towary zostały dostarczone prawidłowo.
- Sprzedający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wprowadzone przez Kupującego zmiany, przeróbki, bądź naprawy w sprzedawanym towarze.
4. Ceny i warunki płatności
- Kupujący składając zamówienie oświadcza, że zapoznał się z ofertą oraz OWS oraz akceptuje zawartą w nich cenę oraz warunki.
- Złożenie zamówienia przez Kupującego równoznaczne jest z uznaniem przez Kupującego zobowiązania do odbioru produktu oraz zapłaty za zamówiony produkt.
- Jeśli nie zostało zaznaczone inaczej, uznaje się, że podane wartości są stawkami NETTO, do których doliczony zostanie podatek w obowiązującej aktualnie stawce.
- Za dzień zapłaty uważa się dzień zaksięgowania środków na koncie. Termin płatności każdorazowo podany jest na ofercie, bądź fakturze sprzedaży.
5. Uwagi końcowe
- Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z akceptacją warunków sprzedaży.
- Do chwili opłacenia pełnej kwoty z Faktury, towary pozostają własnością Sprzedającego.
- W kwestiach nieuregulowanych przez OWS znajdują zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego.
- Spory mogące wyniknąć Sprzedającym a Kupującym będą rozstrzygane przez polski sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedającego.